Friday, November 8

Mood exam

Bismillahirrahmanirrahim ..

Assalammualaikum dan hai blogger !
Hari nie hari Jumaat bersamaan 8 November . Maknanya sekarang nie aku tengah mood exam lha . Exam SPM ye, bukan exam STPM atau exam exam yang biasa tu . Tapi walaupun exam, aku tetap jugak nak update blog . Nampak tak aku malas baca buku ? Hm, minggu depan dah lha minggu sejarah . Huh ~ Aku exam bermula daripada 6 November sampai 2 Disember . Lama kan ? tapi standard lha tu . Cousin aku lagi lama sebab dia habis 4 Disember . haha :3 Oke, aku dah lepas tiga paper iaitu BM, BI dan Seni, tapi seni paper 1 je lha . Seni paper 2 tu dua minggu lagi . Spoil sikit lha seni paper 2 tu sebab kalau tak aku dah boleh "relaks" dah untuk tiga subjek tu . Hmm . 
Bila lepas habis exam, mesti kita akan dengar soalan soalan yang standard daripada membe membe kita ataupun daripada sesiapa je lha . Contohnya : 
"Macam mana exam ?"
"Boleh jawab tak ?"
"Oke tak ?"
Hmm, serious aku cakap aku sebenarnya malas dah nak jawab soalan soalan macam tu kalau ada orang tanya aku . Tapi sebab nak jaga hati kan, kena lha jawab . Ehh :3 Lagi satu, aku sebenarnya kalau boleh tak nak berbincang lepas exam sebab benda dah lepas kan buat apa nak bincang . Kalau bincang pun bukan boleh kita masuk balik dewan tu untuk ubah jawapan . Tapi walaupun bukan aku yang bincang, aku masih boleh dengar orang lain yang bincang . Telinga aku nie bukan boleh, dengar aje semua benda walaupun depa bincang jauh sikit daripada aku . Bila dah dengar, mula lha rasa gelabah, menyesal, dan segala rasa lagi lha . Tu lha orang suruh baca buku tak nak . Ish ish ish, apa nak jadi lha dengan kau nie Aina oii . huh ~
Paper BM dan BI dah selesai dan aku rasa agak menyesal sebab tak study betul betul sedangkan banyak masa terluang yang boleh aku gunakan untuk study . Aku tak risau sangat paper 2 sebab aku rasa aku dah cuba yang terbaik, tapi apa yang aku risau sangat sekarang nie paper 1 aku iaitu karangan/essay . Aku rasa apa yang aku tulis dalam buku jawapan tu semuanya mengarut . Aku tak paham dengan diri aku sebab bila dalam exam je, automatik aku jadi agak blur dan mula lha takde idea nak buat karangan/essay . Hmm, cikgu mana lha yang akan periksa kertas aku tu ye. Mesti tak terkata apa bila cikgu periksa kertas aku tu . Huh ~ 
Apa apa pun aku dah cuba yang terbaik untuk paper BM, BI dan seni paper 1 aku tu . Jadi, berdoa dan tawakal je lha kepada Allah . Lagipun, sekarang bukan masa untuk sesali paper yang dah lepas tu . Past is past, right ? Sekarang masa untuk study bagi subjek subjek yang mendatang pulak . So, chaiyok ! 
Daripada 10 subjek yang aku ambil, dua setengah subjek dah selesai jadi tinggal tujuh setengah subjek lagi . Harap aku boleh jawab dengan sebaik baiknya :) 
Peperangan sudah pun bermula, dan bakal berakhir tidak lama lagi . Maka dengan itu, hadapilah peperangan ini dengan hati dan jiwa yang tenang agar tidak berasa gentar dan gementar :3

Weyh korang, mohon doakan kejayaan aku dan semua calon SPM 2013 yang lain ye :)



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: