Monday, December 2

I'm free

Hari nie hari Isnin iaitu 2 Disember 2013 dan bersamaan dengan 28 Muharram 1435H, dengan ini aku mengistiharkan aku dah "merdeka" ! That's mean I'm free ~ No more school, no more book, no more uniform and no more everything about school .  But I'm sure that I gonna miss everything about school . Hmm
Walaupun dah lepas SPM, tu bukan bererti kita dah habis belajar . Kita cuma berhenti belajar seketika sebelum kita pergi sambung belajar ke Form 6, Matrikulasi, Politeknik atau Universiti . Habis SPM bermaksud kita sedang melangkah ke dalam episod baru kehidupan . Tapi persolannya di sini, bersediakah kita ? Bersedia atau tidak, kita tetap kena mengalami nya kan . Kita tak boleh nak berpaling kembali kerana itu semua dah lepas . Past is past, now this is our beggining to our new life . Kita bukan berada di alam persekolahan lagi, sekarang nie kita sedang melangkah ke alam yang lebih mencabar .  Kehidupan yang penuh dengan pancaroba, dugaan dan cabaran . Di sini lah segala galanya bermula .
Mungkin ada yang takut untuk melangkah, ye aku tak menafikan semua nie pun agak berat untuk aku . Tapi mahu atau tidak, aku terpaksa . Hidup perlu diteruskan .
Yeah . Fighting till the end . Caiyok .

terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: