Monday, December 16

Berjalan atau jalan-jalan ?

Assalammualaikum dan hai blogger ! 

Oke, sebenarnya nie semalam punya cerita . Tapi aku malas nak update semalam sebab penat tahap petala --" Semalam aku dan membe aku, Syahirah pergi teman membe aku sorang lagi, Aqillah ke Stesen KTM kat Slim River . Kiteorang pergi teman dia tu sebab dia nak balik kampung ke Taiping tapi tak berani dan tak biasa naik bas sorang sorang . Oleh sebab itu, kiteorang temankanlah dia . Pada mulanya, aku sorang je kena teman tapi takkan lha aku nak balik rumah sorang sorang pulak nanti kan lepas aku hantar dia ? Jadi, aku ajak lha si Syahirah tu teman aku . Karang kalau aku sorang sorang, rupa apa pulak tetiba je ada budak jalan sorang sorang kat Slim tu . haha .Tapi korang nak tau tak, berapa kali aku call si Syahirah tu sebab nak ajak dia teman aku tu ? Banyak kali kot . Sampai lenguh lha jari aku dok tekan nombor dia saja . Huh ~ Rupa rupanya dia tu silent phone, patut lha tak dengar orang call . Haishh ~ Tapi nasib baik jugak lha dia rela ikut aku pi teman Aqillah tu, kalau tak memang sia sia je aku call dia banyak kali tu . haha
Tepat pukul 11 kiteorang dah tepacak kat stesen bas Besout nie, sampai naik segan jugak lha dengan orang orang yang lalu lalang kat situ . Mesti depa hairan dengan kiteorang . Apa lha budak bertiga tu buat kat situ ? Nak ke mana lha deme tu ? Dengan beg besar nye . Nak lari rumah, mungkin ? hahaha . Dah lha bersembang rupa apa je, kuat giler menyembang . Mungkin itu juga salah satu faktor kenapa orang orang yang lalu lalang tu pandang pelik kat kami . Tapi tak boleh salahkan kami sebab al maklum lha, sudah lama tak bersua muka memang macam tu lha jadinya . haha
 Sejam berlalu dan batang hidung bas Mara Liner yang berwarna merah tu masih tak kelihatan . Huh ~ Penat dan sakit hati lha jugak tunggu bas tu . Tapi tetap tak boleh salahkan kami, sebab kami tak pernah naik bas hari ahad . Kalau hari sabtu tu, selalu lha jugak . haha . Dalam pukul 12.30 macam tu, bas yang ditunggu tunggu telah tiba . Nasib baik ~ Kami naik lha bas tu dan berharap bas tu cepat cepat sampai ke Slim sebab kesian Kak Ina tu tunggu sorang sorang kat KTM Slim tu . Lama pulak tu dia tunggu . Dan untuk pengetahuan, Kak Ina tu adalah orang yang Aqillah join untuk balik Taiping sebab Kak Ina tu pun di haluan yang sama . Lagipun memang Kak Ina tu yang ajak Aqillah balik dan kami kenal je siapa dia, so takde lha nak risau sangat . hahah
Dan seperti yang kami harapkan, bas tu bergerak dengan sangat laju . Mungkin sebab pemandu dia yang baru dan muda lagi, so bas tu pun jadi "cergas" nak bergerak . Aku cakap pemandu baru sebab muka pemandu tu aku tak pernah tengok pun sebelum nie . Baru bagi aku lha kot, bagi orang lain tak tau lha sebab aku pun lama dah tak naik bas sejak "Demam SPM" melanda tu :3 Tapi yang aku tak boleh blah, kelajuan bas tu lha . Selalunya kalau naik bas, slow and steady je kelajuan nya tapi kali nie, perghh laju giler . Dok dalam bas tu rasa macam naik roller coaster kot . Terbaik !
Jarak antara stesen bas ke KTM tu, takde lha jauh sangat tapi boleh lha kalau nak jadikan senaman kaki . Sampai je kat KTM tu, kiteorang pi solat dulu sebab bukan boleh pi beli tiket . Kaunter tutup ! Lepas solat tu, baru lha kaunter buka . Kak Ina dan Aqillah pi beli tiket manakala aku dan Syahirah pi jalan jalan sekitar KTM tu . Bukan senang nak pi KTM tu, tambah tambah dengan keadaan KTM yang lenggang tu . Tapi bukan lha kosong takde orang langsung, ada lha dua tiga orang kat situ . Depa pun tengah tunggu KTM jugak . Pukul 2.15 macam tu lha, Kak Ina dan Aqillah telah pun selamat naik KTM menuju ke Ipoh . Dari Ipoh ke Taiping, depa nak bas pulak .  Lepas tu aku tak tau pasal depa . Tapi kan, time aku dan Syahirah nak menyeberang dari sebelah sini ke sana, ada pelancong Korea tegur kiteorang . Uncle uncle dan Aunty aunty dari Korea tu punya lha murah dengan senyuman . huhu . Tapi yang pasti, kiteorang jumpa orang Korea, korang ada ? hahaha :p
The end story part 1 . 

Cerita bahagian kedua nie pulak, tak lain tak bukan lha pasal aku dan Syahirah . Ye lha, Kak Ina dan Aqillah kan dah selamat naik KTM, so tinggal lha kiteorang berdua . Kiteorang berjalan dengan takde hala tuju . Tak tau ke mana sebab hari ahad kot, kedai apa je yang bukak . So, kiteorang ambil keputusan untuk lepak kat KFC Slim . Ye lha, takkan datang hantar je lepas tu balik ? Tak berbaloi lha tiket bas yang RM3.20 tu . Huh ~ Di sinilah perjalanan kiteorang bermula . Bagi sesiapa yang tau, pernah pergi atau memang dok Slim River tu, korang mesti tau kan betapa jauhnya jarak dari stesen bas tu ke KFC ? Haa, itulah jarak aku dan Syahirah berjalan . Nampak tak kiteorang ber"senam"nya tu ? Huh ~ Penat kot berjalan, tapi itulah yang dinamakan pengorbanan . Haha . Mesti ada orang orang yang lalu lalang kat situ pelik tengok kiteorang . Tapi takpe, hidup mesti pandai cover . Haha . Sepanjang jalan nak ke KFC tu, kiteorang nyembang tak henti . Itu namanya tak nak bagi bosan . 
Aku tengok Syahirah, Syahirah tengok aku . Dan apa yang pasti muka kami berdua merah dan panas macam udang tengah masak tu . Rasa berbahang kot muka sebab bahang matahari tu . Terik bhai ~ Dah lha panas, kaki lenguh pulak tu . Perghh ~ Untuk dapatkan sedikit rasa sejuk, kiteorang masuk kat kedai yang ada air cond . Nampak tak permainan nya tu ? Haha . Lama jugak kiteorang kat dalam kedai tu tanpa beli apa apa . Nasib baik tak kena halau . Huh ~ Jalan sikit lagi ke depan, dan kiteorang pun sampai ke KFC . Wahh, rasa bangga kot . Haha . Time kiteorang masuk tu ramai jugak yang tengah beratur, so kiteorang dok dulu fikirkan apa yang kami nak order sambil hilangkan rasa berbahang, panas dan penat . Lagipun, air cond beb kat KFC, memang sejuk lha . Haha . Kiteorang tak order banyak pun, sebab rasa macam malas nak makan sebab penat dan panas punya pasal . Apa yang pasti kami berdua dahaga . Huh ~ Kiteorang lepak kat KFC tu sampailah abang Syahirah datang ambil . Nampak tak jimat tambang ? Haha . Lepas tu, balik lha . Tapi kan, kiteorang dapat rezeki kot . Order benda lain dapat benda lain . Awesome ! Haha .
The end part 2 .

Saja nak share gambar, orang kata sharing is caring kan . Mohon jealous :p 

Orang pi beli tiket, kami dok bergambaq . hehe :D
Sempat menyempat . haha .
Dari depan : Aqillah, Syahirah dan aku :)
Snap by Kak Ina . 
Gambar kurang pencahayaan sebab tu nampak kabur :3
Dari depan : Aku, Syahirah dan Aqillah
Beginilah kami sementara menunggu KTM tu tiba . heh ~
Weyh, aku tunggu kat sini :)
Snap by myself . Bosan menunggu :3
Kat jejantas nie pun jadi . haha :3
Nampak tak muka happy lepas uncle uncle dan aunty aunty dari Korea tu tegur .
Kau ado ? haha :p
Gambar ini diambil semasa keadaan KTM tu lenggang . Takde orang langsung . huh ~ 
Nie muka lapar + muka penat aku tapi masih lagi boleh senyum . haha
Nie pulak muka lapar + muka penat Syahirah . hehe
Ini sahaja yang kami order . Tapi ini sahaja pun dah RM20 lebih . huh :3 
Inilah yang dinamakan rezeki jatuh dari langit . Order lain, dapat lain . haha
Dah lha daging ayam, siap ada keju lagi . Perghh :D
Kami dah kenyang, alhamdulillah :)
Tapi burger tu kami makan dalam kereta semasa perjalanan pulang ke rumah . hoho
Bye KFC, balik dulu . hahah
Sekian, terima kasih :D



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: