Friday, July 19

Aku bukan perampas !

Assalammualaikum dan hai blogger ! 

Haa, korang tau tak hari nie dah hari ke berapa puasa ? Yang tau tu, bagus bagus . Yang tak tau tu pulak, haa tak puasa ekk ?! Ishh ishh . Hmm, pejam celik pejam celik dah 10 hari umat Islam menyambut bulan Ramadhan . Rasa kejap giler kan waktu berlalu . Rasa macam baru kelmarin je mula puasa, tau tau je hari nie dah hari ke 10 . huh ~
Oke, bukan tu yang aku nak cerita . Ada yang lebih gempak sebenarnya !

Perampas ?
Apa yang korang tau pasal perampas ? Apa yang terlintas kat fikiran korang bila dengar perkataan tu ?
Hmm, bagi yang couple tu mesti akan terlintas pasal pakwe/makwe korang kena rampas dengan orang lain kan . Bagi yang single tu pulak, mesti akan terfikir pasal barang barang berharga korang yang dirampas sesuka hati oleh orang kan, hurr sakit hati ! huh ~ 
Tapi apasal tajuk aku macam tu ekk ? Mesti korang tertanya aku rampas apa ye ? Siapa yang aku rampas ?
Ops ! kejap kejap, relaks dulu . Jangan salah sangka . Tu hanya tajuk je . Aku bukan perampas lha . Takde masa lha nak rampas rampas nie . Tak pernah terlintas pun kat fikiran aku nak rampas barang orang, apatah lagi kalau  pakwe orang . Tak kuasa aku . huh ~
Sebenarnya perampas tu hanya watak yang aku lakonkan pagi tadi kat sekolah . Cikgu tu sesaja nak suruh kiteorang buat persembahan tak kisah lha pasal apa pun . Persembahan tu mengikut kumpulan yang cikgu dah bagi time awal tahun dulu, iaitu kumpulan study group dalam kelas cikgu tu. Aku kumpulan Umar Al Khattab . Jyeah ! Semua ada 4 kumpulan, dan semua nama nama bagi kumpulan ialah nama khalifah ar-rasyidin iaitu nama sahabat sahabat Nabi Muhammad SAW . Cikgu suruh kiteorang buat persembahan tu sebab bosan kot kalau hari hari belajar je kan . Sekali sekala rehatkan minda tengok "wayang" apa salahnya kan . haha . Tak sedar diri nak spm betui lha, ishh . Tapi tu bukan perwatakan sebenar aku ekk . Jangan salah sangka pulak, tercemar reputasi aku nanti . huh ~ Budak group aku lha pepandai je suruh aku jadi watak tu . Aku nie couple pun tak, apatah lagi nak merampas rampas nie . haishh 
Tajuk cerita yang group aku persembahkan tu, 'Dia segalanya', kata depa lha . Aku pun tak ambik tau sangat tajuk tu . Macam tak penting je kan . haha . Cerita nye berkisarkan tentang seorang perempuan yang kuat study, susah nak couple tetapi akhirnya tewas dengan kata kata manis seorang lelaki kasanova . Sepanjang "perkenalan" depa, si perempuan tu dah jarang nak study group, asyik termenung, ada aje alasan untuk tak hadir dalam study group depa . Kawan kawan perempuan tu rasa macam ada yang tak kena, tapi tak berani nak bersuara . Sebulan selepas itu, si perempuan tu hadir dalam study group dalam keadaan sedih dan macam kecewa, kawan kawan dia bertanyakan kepada dia kenapa dia jadi macam tu . Si perempuan tu tak cakap apa apa, tapi tetiba depa ternampak si lelaki tu tengah berjalan bersama sama dengan kawan baik si perempuan tu yang juga merupakan salah seorang budak study group dia . Patut lha depa rasa pelik dengan kawan baik si perempuan tu yang suka nak balik cepat bila buat study group . Rupanya, dia tikam belakang si perempuan tu, dan merampas kekasih perempuan tu . Pelbagai nasihat yang dikatakan oleh kawan kawan study group yang lain kepada perempuan tu pasal bercinta dan berkawan . Kesian perempuan tu, tetapi itu tak menjadi halangan untuk si perempuan tu kerana terus bersemangat hidup kerana dia tau dia masih mempunyai Allah yang esa dan kawan kawan baik yang lain . The end ~
Teruk jugak aku kena bahan sebab lakon watak tu . Ishh ishh . Depa kata, aku jahat sebab rampas pakwe orang . Haduyai, tak sangka lakonan aku terkesan kat depa . hahah . Haa, nampak je macam lama, tapi cikgu bagi masa 5 minit je untuk persembahan tu . Biasa lha tu kan, untuk menghasilkan sesebuah cerita yang bagus, ia mesti mempunyai jalan cerita yang baik kan . Haa, tu yang menampakkan cerita tu macam lama walhal sekejap giler kot masanya . huh ~ Semua group tak nak kalah kot sebab semua pakat masukkan hadis dalam persembahan tu . Semat ! 
Tapi apa yang pasti Aku Bukan Perampas ekk, tu hanya lakonan semata mata . huh ~

Oke lha, tu je kot yang aku nak cerita . Rasa rugi pulak tak rakam persembahan tu . Kalau tak, boleh aku upload kat blog nie dan korang boleh tengok dan menilai persembahan tu . hmm 
I'm gonna miss that moment !



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: