Sunday, July 28

Aku lebih rela pengsan


Assalammualaikum dan hai blogger ! 

Aku rasa agak lama aku tak update blog nie . Bukan takde masa, cuma kurang rajin je . haha . 
Oke, sebenarnya aku nak cerita apa yang terjadi kat aku 3 hari yang lepas iaitu time nuzul Quran hari tu . 
Pagi tu aku macam biasa lha, tido . Al maklum lha takde mende nak buat kan . Asal cuti je, aku tido takpun tengok tv takpun baca novel . Tu je lha kerja tetap aku time siang tambah tambah bulan puasa nie kan . hoho . Partime aku belum pikir lha pulak, mungkin akan datang . haha .  
Haa, petang tu pun aku oke je, tapi bila masuk malam tu aku rasa macam nak menjerit tapi tak pulak keluar suara . Erk ! Sakit giler kot perut, dah kenapa pun tak tau lha . huh ~ Tok dan tokwan aku yang tengah solat terawih tu pun terganggu kejap lha solatnya . Tapi tok aku datang jenguk dan tanya kenapa aku time lepas solat terawih lha . Jenoh woo tahan sakit . Aku rasa aku lebih rela pengsan macam selalu, daripada tahan sakit . Sebabnya kalau aku pengsan macam selalu tu, aku akan bangun daripada pengsan tu dan aku akan tido pulak lepas tu dengan senangnya . Tapi kalau aku tak pengsan dan aku terpaksa tahan sakit, memang perit weyh . Tak boleh tido aku . Nak menjerit pun suara macam nak tak nak je keluar . Selamat time kat rumah terjadi, kalau kat sekolah tak ke naya aku . haishh . Hmm, tapi meraung jugak lha aku sebab tahan sakit punya pasal . Nak bangun pi ambik minyak pun tak boleh dah aihh .  Rasa macam semua urat perut kena tarik woo, huh ~ 
Nak dijadikan cerita, lepas tok aku datang tanya aku kenapa tu, aku cakap lha aku sakit perut . Tok aku tanya dah taruk ubat ke, aku tak boleh nak jawab dah aihh . Aku senyap je, dan tetiba tok aku yang hulur minyak . Minyak merah pulak tu, orang kata minyak tu pedih weyh tapi kulit aku kebal rupanya sebab aku tak rasa apa apa pun . Pelik sungguh aku ~ Haa, tok aku suruh aku bertungku, tapi bukan tungku yang orang lepas bersalin tu ye . Nie tungku yang, alaa yang ada jual kat kedai kedai sekarang nie tu . Tungku elektrik tu haa . Tapi tak panas sangat pun tungku tu, so tak rasa apa pun . 
Sampai hari nie sakit lagi kot . Tapi paling best bila urat kena tarik tu lha, rasanya perghhhhh memang lagi awesome lha kan . Rasa nak terberanak pun ada . haha . Memang giler lha . huh ~ Oke lha, tu je kot nak cerita,dah mengantuk . Al maklum lha bulan bulan puasa nie, aku tetiba jadi tido awal pulak kan . hoho, okeng adios ~



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: