Sunday, August 11

Selamat Hari Raya

Bismillahirrahmanirrahim ..

Assalammualaikum dan hai blogger ! 
Hari nie hari ahad, 11 ogos dan bersamaan dengan 4 syawal . Sedar tak sedar dah 4 hari dah kita berhari raya rupanya kan . Rasa macam baru je raya semalam :3 Oke, abaikan ~ 

Raya tahun nie macam tak berapa nak meriah lha, rasa bosan pun ada . Tak tau lha kenapa . Tahun lepas meriah lha jugak, tapi tahun nie macam ada sesuatu yang takde dan aku tak pasti apa yang takde tu, hmm . Haa, kat bawah nie ada beberapa soalan yang memang familiar dengan raya setiap tahun dan tu jawapan aku . Jawapan korang, korang pepandai lha letak kat mana mana ye . huu ~

Macam mana dengan raya tahun nie ?
Oke oke je .

Best tak raya tahun nie ?
Tak .

Banyak dapat duit raya tak ?
Tak tapi boleh lha .

See, aku nak update pun macam malas je sebenarnya . Ye lha, takde benda yang menarik, nak update pun tak berapa nak semangat . Aku mungkin tak semanagat sebab tahun nie aku ada exam besar kot, SPM . Mungkin ~ Dah lha lepas raya nie ada trial pulak . SEMINGGU lepas raya ye, bukan sebulan lepas raya . Tapi satu apa pun tak study lagi , hmm . By the way, aku ada reka pantun . Tak percaya tanya cousin aku, dia ada time aku reka pantun tu . Sampai naik rimas dia dengar aku bebel pasal pantun tu . haha . Sebenarnya aku nak letak pantun tu untuk caption kat facebook, tapi tak muat pulak dah . Maka dengan itu, aku letak kat blog je lha sebab kat sini je yang muat . 
Nah pantun untuk korang ~

Bakal berlabuh tirai ramadhan,
Lambaian syawal kian dinanti,
Selamat hari raya aku ucapkan,
Salah dan silap harap dimaafi .

1 syawal kini menyapa,
Semua orang berasa gembira,
Sanak saudara kumpul bersama,
Untuk menyambut tibanya hari raya .

Salam aidilfitri sebagai ucapan,
Tanda berakhirnya tirai ramadhan,
Ampun dan maaf amat diharapkan,
Andai ada khilaf sepanjang perkenalan .

Hendakku kirim sebuah kad ucapan,
Tapi sayangnya sudah terlambat,
Ucapan kat internet sebagai harapan,
Al maklum la ini yang paling cepat .

Pulut lemang tak cukup santan,
Tak boleh dihidang sebagai juadah,
Jangan malu ataupun segan,
Raya ini jemput la datang ke rumah .

Pantun direka menyerabutkan kepala,
Buat membe yang pelbagai gaya,
Nasib baik aku tak gila,
Jadi korang hargai la ya .


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN 



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: