Saturday, July 13

Aku ingin .....


Assalammualaikum dan hai blogger !

Di malam yang dingin nie, walaupun tak hujan tetap terasa dingin . huh . Aku terasa nak menconteng sesuatu kat blog nie . Mungkin macam sedih walaupun hakikatnya takde lha sedih mana pun . Ini semua poyo ! 

Aku ingin .....
Apa yang aku inginkan ? 
hmm

Sebenarnya, aku nak sangat ada membe yang betui betui paham aku . Betui betui paham aku walaupun aku kurang paham depa . Yang tau aku ada masalah walaupun aku tak bagitau . Yang ada dengan aku dikala susah dan senang . Yang tahan dengan perangai aku da macam macam lagi lha . Aku tak mintak ramai lha, seorang pun dah cukup . Walaupun hidup aku sekarang nie penuh dengan kengkawan, aku rasa jiwa aku kosong . Mungkin depa ada mewarnai hidup aku, tapi adakalanya depa macam cipsmore . Kejap ada, kejap takde . 
Aku selalu baca novel . Dan aku paling suka baca novel part yang banyak pasal persahabatan walaupun hakikatnya tu novel cinta . Aku rasa persahabatan yang terbina dalam novel novel yang aku baca tu tersangatlah awesome . Aku teringin nak ada membe macam tu . Aku selalu terbayang yang alangkah bestnya kalau aku hidup dalam novel novel tu . Aku dapat merasai persahabatan depa tu . Dan aku juga selalu tertanya tanya, masih ada lagikah persabahatan sebegitu dalam era globalisasi sekarang nie ? Kalau betul pun persahabatan sebegitu masih wujud, mungkin dalam kelompok yang sangat kecil . Kalau mengikut nisbah, mungkin 1/10 .  Sebabnya sekarang nie aku jarang lha nak jumpa orang yang berkawan dalam tempoh yang lama tanpa terputus hubungan . Paling tidak pun mesti depa terputus mungkin setahun dua macam tu . Al maklum lha, masing masing dah bawak haluan sendiri kan . hmm

Kepada yang pernah jadi membe aku, sedang jadi membe aku, ataupun bakal jadi membe aku, aku sayang korang walaupun aku tak pernah bagitau atau tunjuk . Al maklum lha, aku kan bukan jenis yang suka ungkapkan perasaan . Ramai dah kata aku nie takde perasaan lha, hati batu lha, kayu lha dan bla bla bla, aku tak kisah sebab dah memang stail aku macam tu, nak buat acamno lagi kan . huh ~

Sampai sini je kot aku nak menconteng malam nie . Malas taip panjang panjang . Dah mengantuk kot, tido dulu lha ye . Adios amigos ! 


terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: