Monday, July 8

Ouhh Novel


Assalammualaikum dan hai blogger !

Hari nie aku tetiba rajin nak update blog . Jangan hairan lha ye . 
Kenapa aku buat tajuk macam tu ekk ? Apa masalah dengan novel ? Apa salah novel ?
Sebenarnya, kalau korang nak tau aku baru beli novel baru . Aku sanggup simpan duit semata mata nak beli novel . Mesti ada yang kata membazir je beli, baik pinjam je kat orang, kan . Bagi orang lain mungkin beli novel tu macam membazir, tapi bagi aku kalau dapat beli sebuah novel tu, aku rasa puas . Sebab novel tu akan jadi hak milik kita . Kita boleh baca ulang kali, tak kira bila masa pun . Kalau kita pinjam, mesti ada had masa nye kan ? Macam tak best lha macam tu . 
Tapi yang merunsingkan aku sekarang nie adalah makin dekat aku dengan spm, makin kuat aku nak baca novel . Ouhhmyy ~ macam mana nie ? Novel tu macam dah tak boleh nak pisah dengan aku, ia dah sebati dengan aku . Choi, ayat tak nak kalah ~ Macam sekarang nie, banyak novel orang aku pinjam . Tapi tak tau nak baca bila . Semua aku nak baca, sampai tak terbaca . Erk ! Dengan novel yang baru aku beli nye lagi, huh serabut aku aihh . Entah apa apa je aku, baca novel pun serabut . Tok aku dah bising dah sebenarnya . Sebab aku dok mengadap mende tu je . Tak tau nak exam kan tahun nie . Tok aku kata, lepas spm kalau nak mengadap mende tu hari hari pun tak apa aihh . huh, awesome ! :3
Tapi sebenarnya aku nie kalau baca novel ikut mood jugak tau . Kalau time tu memang mood novel dah datang, aku boleh mengadap 2,3 buah novel dalam masa kurang seminggu je . Tak kira lha novel tu tebal ke nipis . Tapi kalau time tu memang takde mood nak baca, novel novel tu elok je tersusun kat meja aku nie haa . Pandang pun, pandang pandang macam tu je, takde rasa nak baca pun . 
Buat masa sekarang nie aku dah ada 13 novel yang aku beli sendiri . Beli je lha yang mampu, takde orang nak hadiahkan aku novel nak buat acamno kan . Ehh kejap, rasa nya abang aku ada belikan aku novel tapi tak best langsung kot . Takde citarasa betui lha abang aku tu . Haishh . Setakat nie, semua novel aku novel novel yang bestseller dan best best tau . Abang aku buat spoil je dalam koleksi aku . huh ~
In shaa Allah., akan datang bertambah lagi novel aku . Cuma kena kumpul duit lagi lha aku makna nye nie . hukhuk

# Banyak betui tapi dalam ayat aku nie . haishh ==" 



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: