Thursday, June 27

Hari sukan tahun akhir

Assalammualaikum dan hai blogger !

Kalau korang nak tau, hari nie merupakan hari yang amat memenatkan . Sebab hari nie merupakan hari sukan SMKFB . Tahun nie aku tak masuk apa pun time hari sukan nie termasuklah kawad perbarisan lintas hormat sukan . Selalu nya aku akan masuk kawad krs tu tapi tahun nie malas . Saja, ubah angin lha katakan . hukhuk ~ Tapi walaupun aku tak masuk apa apa hari nie, penatnya tu tetap terasa uhh . Rasa macam aku masuk semua acara balapan, walaupun kenyataan nya tak masuk langsung . Aku nie hanya jadi penonton dan tukang sorak untuk rumah aku . Tapi sebenarnya, aku nie cuma budak hiasan khemah . Ehh, tu bukan masuk jugak ke ? :3 Walaupun hiasan khemah dapat no 3 je, kira oke lha tu daripada tak dapat langsung kan . huh 
Sebenarnya aku nak share sesuatu yang aku rasa hari nie nie dengan korang . Korang nak tau tak, aku rasa tahun nie merupakan hari sukan yang paling best dan meriah yang pernah aku alami sepanjang 5 tahun aku sekolah sini . Aku tak tau kenapa, tapi aku gembira dan seronok sangat tahun nie . Mungkin sebab tahun nie aku lebih banyak luangkan masa dengan bebudak rumah hijau kot, bukan dengan krs . Setiap tahun aku masuk kawad krs, tapi tahun nie tak . Bila tak masuk, tu yang aku tolong apa yang patut kat rumah hijau tu . Tapi sebenarnya , aku teringin sangat nak join kawad rumah sukan . Saja nak rasa, ye lha boring lha masuk krs je kan . Tapi malas arr . haha . Aku bukan apa, rasa seronok lha tengok depa pakai maskot bebagai tu, comey je . wee~ . Banyak jugak kerja yang aku buat time hari sukan nie, aku buat banner, hias khemah, tolong melukis, mewarna dan buat apa je pasal rumah hijau . Bila aku buat sesemua tu, aku dapat rasa kemeriahan hari sukan yang sebenar dan aku suka perasaan tu . Tapi yang tak boleh blahnya, bila balik rumah je, aku tengok habis tudung aku penuh dengan serbuk glitter . Berkelap kelip, dah macam apa je . atoto ~ 
 Tapi takpe, tu semua tak menjadi masalah kat aku . Ye lha, tahun nie tahun akhir aku sekolah situ kot, bila lagi nak merasa sesemua tu lepas nie kan . Rasa sedih pulak sebab tak sangka dah nak habis sekolah . Lepas nie tak boleh nak nak rasa kemeriahan hari sukan sekolah, nak masuk tu masuk nie, acara tu acara nie, hias khemah, tolong cikgu siapakan peralatan hari sukan dan sebagainya . Walaupun aku boleh datang tengok, dan turut sama meraikan tapi perasaan tu mesti tak sama apabila kita merasai sendiri kemeriahan hari sukan tu . Sebab tu lha, apa je event kat sekolah tahun nie aku mesti nak join . Al maklum lha, tahun akhir katakan . huu ~ 

Oke, buang mood sedih tu . Jom layan gambar gambar sepanjang hari sukan hari nie . Tapi takde lha banyak sangat ye . Boleh lha nak tengok sikit sikit . huh :)

sebahagian cikgu cikgu rumah hijau

 khemah kena ribut kejap, so kena lha betulkan balik

 Kita kawan, bukan lawan :)

 selepas bebudak kawad lintas hormat, sempat menyempat lagi aihh

 Yang tengah tu puteri rumah hijau, cewahh ~

 Kat tepi padang, semangat nak jerit untuk rumah hijau nie .

 Sempat menyempat lagi

 Sempat menyempat cikgu je nye pun, haha 

 Kat tepi padang pun boleh 

 Nampak tak rumah hijau atas sekali tu, hukhuk

 Walaupun berbeza kelas, kita tetap sama rumah . Hidup rumah hijau ! 

 no komen ~

 Ibnu Batutta in the house ! :D

 Tinggal maskot je lha, tuan punya maskot entah ke mana entah . huh

 Nampak tak CJ7 yang comey tu, aku yang lukis mata nye . haha

Kalau pandai cuba cari mana cikgu kat situ ? haha

 walaupun aku rumah hijau, aku tetap nak pakai baju oren . haha

 Mana kaki android tu ? hukhuk ~

 Tak masuk kawad KRS pun, sebab ubah angin . huh

Nampak tak aku menyemak lagi kat situ, haha

 Kat pentas tu pun jadi ~

 sekali lagi ~

 Maskot rumah hijau yang awesome !

 walaupun no 3, bersyukur je lha

 Yeay ! Kami menang !

Tengah mengemas khemah pun, sempat menyempat lagi . huh ~

Sir Rizlan merangkap ketua rumah, Tahniah sir !

Kenapa banyak gambar aku ? Usah ler dipertikaikan, nie blog aku so suka hati aku lha nak letak banyak gambar aku . huh :P Sebenarnya, ada banyak lagi sebenarnya gambar, tapi tak rajin lha pulak nak masukkan . Ini je lha yang mampu aku masukkan . huu ~

Rumah hijau a.k.a Ibnu Batutta juara keseluruhan sukan tahun 2013 ! Ho yeah ! 
Saya bangga jadi ahli rumah hijau . wee ~



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: