Monday, June 3

Cuti oii cuti

Assalammualaikum dan hai blogger !

Holaa semua, kabare wak ?? Harap harap semua si waras . hahaha . betui ke tak entah jawa aku tu . Dah seminggu dah cuti berlalu ?? Kemana je korang ?? Mesti bercuti sakan kan . hoho . Cuti aku macam mana pulak ?? huh, bagus . Cutiku dihiasi dengan kenduri kendara di sana sini , tapi apakan daya, aku tak dapat pergi ke semua kenduri tu . Aku hanya pergi kenduri di Pahang dan KL je walaupun sebenarnya kenduri kat Besout nie pun berlambak . Dari Perak ke Pahang dan ke KL pulak ?? Acamno tu ?? Haishh
Korang tau tak, 4 hari aku menjelajah selatan tanah air . 
Dari Perak → Selangor → Negeri Sembilan → Pahang → Johor → KL .
ehh, selangor, pahang dan kl tu selatan tanah air jugak ke ? mengarut ~ 
Daripada semua negeri tu, aku dah pergi ke 3 buah Felda . Hidup Felda ! :3 Aku pergi dua felda kat Pahang, satu felda kat Johor .  Kenduri kat Pahang tu aku pergi kat Felda Chemomoi . 6 buah kereta kot, ye lha aku pergi dengan sedara mara sekali kan . Dah macam konvoi apa je . haha . Kenduri tu ialah kenduri adik isteri anak tok ngah aku . Ish, tak tau lha macam mana nak terang . Korang anggap je lha kenduri tu kenduri sedara seislam . huh ~ Oke, korang tau tak tu pertama kali aku dengar nama felda tu . Serious aku cakap . Kalau hari tu aku tak pergi kenduri tu, mungkin sampai sekarang aku tak tau yang felda tu wujud . Comey je nama felda tu kan, heh ~ Kenduri tu awesome, tapi air dia tak awesome . Aku pun tak tau tu air apa, nampak macam air oren tapi rasa air tu takde rasa oren langsung . Tak tau nak gambarkan macam mana rasa air tu, tapi air tu memamg tak sedap ! =="
Lepas pergi Felda Chemomoi tu, kiteorang pergi ke Felda Rentam dekat daerah Bera . Rumah yang kiteorang pergi tu rumah anak sedara tokwan aku rasanya kot . Entah lha, aku nie tak berapa nak kenai orang . Bukan malas, ramai sangat kot sampai aku pun pening . Dah tak tau mana satu, sepupu, mana satu dua pupu, mana satu kupu kupu . Ehh :3 Haishh . Oke, sebenarnya felda tu pun aku tak pernah dengar kalau korang nak tau . Felda yang aku selalu dengar kat Pahang ialah Felda Jengka . Tu je, yang lain sorry to say lha . huh ~ Tapi kat Felda Rentam tu tak lama pun sebab perjalanan perlu diteruskan . Ye lha, jauh nak sampai ke Felda kat Johor tu . Dah lha kena patah balik, penat tau tak . Walaupun bukan aku yang memandu, kebas punggung kot dok dalam kereta lama lama .
Hari dah malam time sampai kat Felda Palong Timur, Johor tu . Aku tak tau lha Palong Timur berapa, banyak sangat kot . Dah macam besout pulak . Pening aku ! Rumah yang kiteorang menginap tu sebenarnya rumah anak tok ngah aku . Best kan kalau anak ada kat merata tempat nie, ye lha kalau anak tok ngah aku tu takde kat situ, takde lha kiteorang sampai ke Johor nie . heh ~
Esok nya tu pulak, kiteorang dah balik . Tapi bukan balik rumah, balik ke kenduri kat KL pulak . Ayah aku memandu dari Johor terus ke KL, al maklum ler ikut highway kan . Straight je jalannya, tu yang sekejap je dah sampai . Semat ! Tu kenduri sedara mara lha jugak . Aku tak tau nak terang acamno . Haishh, lemah betui ingatan . Tapi yang pasti rumah orang tu kat Pantai Dalam . Banyak kot makanan kat kenduri tu . Macam astro, macam macam ada . Sampai rambang mata lha tengok, sebab tak tau nak makan yang mana satu dulu . haha . 

Oke lha, rasanya tu je aku nak cerita . Cerita nie pun aku skip skip, sebab malas lha taip panjang panjang . Karang taip panjang panjang, ada part 1 part 2 pulak . Capek deh ! hahaha


Jauh perjalanan, luas pemandangan, tambah pengetahuan !



terima kasih kerana anda sudi baca post ini

No comments: